Το Αστρονομικό Ρολόι της Πράγας του 1410 |
Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου βρίσκεται μπροστά στην πρόκληση να σχεδιάσει και να υλοποιήσει εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με την Κλιματική Αλλαγή, το Περιβάλλον και την Αειφορία. Η Κλιματική Αλλαγή, η απώλεια της Βιοποικιλότητας και η καταστροφή του περιβάλλοντος αλλά και η πρόκληση της Αειφορίας ως εναλλακτικής λύσης για να αντιμετωπιστεί η σύνθετη κρίση της εποχής μας, αποτελούν αντικείμενα που, σύμφωνα με τη Συνθήκη του Παρισιού για το Κλίμα το 2015 αλλά και σύμφωνα με το Σχέδιο Σύστασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (14-1- 2022) πρέπει να ενταχθούν στο Αναλυτικό Πρόγραμμα όλων των σχολικών βαθμίδων. Έτσι, στα πλαίσια αυτού του σχεδίου Erasmus+, τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ Βάμου συμμετέχουν σε Σεμινάρια (Δομημένους Κύκλους Μαθημάτων) σε ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με τα θέματα αυτά.
Στην Πράγα της Τσεχίας, το Σεμινάριο οργανώθηκε από το φορέα Vice Versa CZ / Europass Teacher Academy και είχε θέμα «Η Οικο-κεντρική Προσέγγιση: Εισάγοντας την Αειφορία στην Εκπαίδευση». Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, την Ιρλανδία, την Ισπανία και την Τσεχία.
Στη διάρκεια του Σεμιναρίου έγιναν παρουσιάσεις των σχολείων των συμμετεχόντων και παρουσιάστηκε η Οικοκεντρική Προσεγγιση και τρόποι εισαγωγής της Αειφορίας στην Εκπαίδευση. Έγιναν εργαστήρια με θέματα όπως:
· η Lego Serious Play, η οποία αξιοποιεί τα παιχνίδια Lego για εκπαιδευτικούς σκοπούς προωθώντας τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη.
· Παιχνίδια ρόλων, όπως πχ το «Δέντρο της ζωής» που με ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευομένων παρουσιάζει τις λειτουργίες των διαφόρων τμημάτων του δέντρου και την αλληλεξάρτηση μεταξύ τους και το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί και για γενικότερα συμπεράσματα και συζητήσεις για την κοινωνία.
· 17 Στόχοι της Αειφορίας που έχουν τεθεί από την UNESCO.
· Οικολογικό αποτύπωμα και «Γρήγορη Μόδα/Fast Fashion» όπου διερευνήθηκε η προέλευση των ρούχων μας και οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις της υπερκατανάλωσης φυσικών πόρων για να αγοράζουμε συνεχώς καινούρια ρούχα που έρχονται από την άλλη άκρη του κόσμου.
· Υπαίθρια Εκπαίδευση, με πρακτική εφαρμογή παιδαγωγικών τεχνικών που αξιοποιούν το φυσικό περιβάλλον
Στην είσοδο του σχολείου |
Θέα από το κάστρο της Πράγας |
Η συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus+ αποτελεί μια μοναδική
εμπειρία που δίνει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να γνωρίσουν άλλα
εκπαιδευτικά συστήματα, διαφορετικούς ανθρώπους και πολιτισμούς, προωθεί την
ειρηνική συνύπαρξη και αλληλοκατανόηση και βοηθάει στη βελτίωση της εκπαιδευτικής
μας πρακτικής, ανοίγοντάς μας παράλληλα νέους ορίζοντες.
Υπαίθρια εκπαιδευτικά παιχνίδια
Στο πάρκο μπροστά στο σχολείο |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου