Παρασκευή 8 Ιουλίου 2022

Συμμετοχή στο Σεμινάριο Erasmus+ «Τέχνη για την ένταξη των μεταναστών, προσφύγων και μειονεκτούντων πληθυσμών» στη Φλωρεντία, 27 Ιουνίου-2 Ιουλίου 2022

 


.Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου υλοποιεί το πρόγραμμα Erasmus + KA1 «Κλιματική Αλλαγή, πρόσφυγες και μετανάστες» (αριθμός έγκρισης από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών 2020-1-EL01-KA104-078696).

 Στον ολοένα και πιο μετακινούμενο κόσμο μας –με περιβαλλοντικούς παράγοντες, φτώχεια και πολιτικές αναταραχές να πυροδοτούν μεγάλης κλίμακας μετανάστευση– οι κοινότητες βλέπουν την άφιξη νέων πληθυσμών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν νέες κοινωνικοοικονομικές προκλήσεις και ,μερικές φορές, αυξανόμενα αισθήματα μισαλλοδοξίας για τον «άλλο». ”

Ως αποτέλεσμα, οι σημερινές τάξεις φιλοξενούν μαθητές μικτού κοινωνικο-πολιτιστικού υπόβαθρου (π.χ., ντόπιους μαθητές και μετανάστες φοιτητές που έφθασαν πρόσφατα στη χώρα και δεν μιλούν την τοπική γλώσσα). Οι σημερινοί δάσκαλοι έχουν την ευθύνη να καθορίσουν και να προωθήσουν κοινές αξίες μεταξύ διαφορετικών μαθητών στην τάξη και στην ευρύτερη κοινότητα. Επομένως, πρέπει να βρεθούν στρατηγικές και προσβάσιμα εργαλεία για την ένταξη των νεοαφιχθέντων μεταναστών φοιτητών για την προώθηση του διαπολιτισμικού διαλόγου και της κατανόησης.

Με αυτό το πρόγραμμα το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αποκτά ιδέες και εργαλεία για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα στοχεύουν στην ένταξη όλων των πληθυσμών και εθνοτήτων, χρησιμοποιώντας σύγχρονες στρατηγικές και την παγκόσμια γλώσσα της τέχνης, ως εργαλεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, η Ανδριάνα Μπάσιου, (καθηγήτρια Αγγλικών, μέλος της παιδαγωγικής ομάδας) συμμετείχε σε ένα πολυήμερο σεμινάριο (Structured Course) με θέμα «Τέχνη για την ένταξη μεταναστών, προσφύγων και μειονεκτούντων πληθυσμών» στη Φλωρεντία, Ιταλία, την περίοδο 27 Ιουνίου-2 Ιουλίου 2022.


Το σεμινάριο διοργανώθηκε από την Europass Teacher Academy.

Η Europass είναι ένας οργανισμός με περισσότερους από 200 συνεργάτες και 200 μαθήματα διαθέσιμα κάθε χρόνο.

  Τα σεμινάρια του είναι προσανατολισμένα προς την καινοτομία, την ευημερία, τις τέχνες και το βελτιωμένο σχολικό περιβάλλον, με σταθερή εστίαση στις δεξιότητες του 21ου αιώνα και ενισχύουν επαγγελματικές συνδέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών διαφορετικών εμπειριών και υποβάθρων, ενθαρρύνοντας ουσιαστική συνεργασία και γόνιμες ανταλλαγές διατηρώντας τους εκπαιδευτικούς ενημερωμένους, προσαρμοστικούς και κινητοποιημένους, καθώς αντιμετωπίζουν διαρκώς πρωτόγνωρες προκλήσεις

Στο σεμινάριο συμμετείχαν δάσκαλοι και καθηγητές από Ισπανία, Ιρλανδία, Γερμανία, Πορτογαλία, Ολλανδία και Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου παρουσιάστηκαν στους εκπαιδευτικούς στρατηγικές για την ένταξη ανθρώπων που ζουν στο περιθώριο της κοινωνίας μέσω της παγκόσμιας γλώσσας της τέχνης. Οι δάσκαλοι έμαθαν πώς να χρησιμοποιούν την τέχνη ως ένα προσβάσιμο εργαλείο για την ένταξη νεοαφιχθέντων μεταναστών μαθητών στις τάξεις τους και για την προώθηση του διαπολιτισμικού διαλόγου και της κατανόησης.


Αναλύθηκαν οι υπολειπόμενες επιπτώσεις του τραύματος και της μετεγκατάστασης, οι δάσκαλοι συζήτησαν τα οφέλη της παραγωγής τέχνης για την υγεία και εξέτασαν διεθνείς καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες που εργάζονται επί του παρόντος για την ενσωμάτωση των μειονοτήτων και την ανοικοδόμηση κοινοτήτων μετά από μια κρίση.


Επιπλέον, ασκήθηκαν συνεργατικές μορφές τέχνης, που απαιτούν περιορισμένους πόρους, από την εικαστική εγκατάσταση έως την παράσταση (π.χ. χρήση αντικειμένων που βρέθηκαν για να αφηγηθούμε μια ιστορία, εξάσκηση μη λεκτικών μορφών επικοινωνίας). Μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης, ο κύριος στόχος ήταν να ξεπεράσουμε τα γλωσσικά και πολιτισμικά εμπόδια και να εργαστούμε για την καλύτερη κατανόηση ο ένας του άλλου.

 

Οι δάσκαλοι αλληλεπέδρασαν μεταξύ τους, πειραματίστηκαν σε διάφορες μορφές τέχνης προσβάσιμες σε άτομα διαφορετικών πολιτιστικών καταβολών και ικανοτήτων – συμπεριλαμβανομένων μεταναστών, μεταναστών και προσφύγων, και άσκησαν στρατηγικές για την ενθάρρυνση ηθικού και συναισθηματικού προβληματισμού και δημιουργικής συνεργασίας μεταξύ των μαθητών. Επιπλέον, αντάλλαξαν ιδέες έργων και διδακτικά εργαλεία με άλλους επαγγελματίες της εκπαίδευσης για να αναπτύξουν πιο αποτελεσματικά και χωρίς αποκλεισμούς προγράμματα σπουδών δημιουργικών τεχνών και συσχέτισαν τη φετινή Έκθεση Παγκόσμιας Μετανάστευσης( World Migration Report ) με τα δικά τους περιβάλλοντα διδασκαλίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου