Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου, μην έχοντας τη δυνατότητα υλοποίησης δια ζώσης προγραμμάτων λόγω των μέτρων για την πανδημία, έχει προχωρήσει το τελευταίο διάστημα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση Εξ Αποστάσεως προγραμμάτων με σχολικές ομάδες συνδυάζοντας σύγχρονη και ασύγχρονη Εξ Αποστάσεως εκπαίδευση.
Έτσι, για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2021 έχουν προγραμματιστεί και υλοποιούνται 55 προγράμματα ευαισθητοποίησης με σχολεία, ενώ για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο σχεδιάζονται άλλα 26 προγράμματα.
Οκτώ διαφορετικά εκπαιδευτικά προγράμματα του ΚΠΕ Βάμου έχουν προσαρμοστεί για Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Η αρχική σύγχρονη τηλεκπαίδευση (με τη μορφή παρουσίασης και συζήτησης με τους μαθητές) που διαρκεί 1-2 διδακτικές ώρες μέσω της πλατφόρμας WEBEX, συνδυάζεται με την προσφορά εκπαιδευτικού υλικού ασύγχρονης Εξ Αποστάσεως εκπαίδευσης, που διατίθεται σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς για να το αξιοποιήσουν σε χρόνο που θα επιλέξουν οι ίδιοι.
Το εκπαιδευτικό υλικό ασύγχρονης Εξ Αποστάσεως εκπαίδευσης αυτό περιλαμβάνει::
· Διαδραστικές παρουσιάσεις (για το Δάσος, το Νερό, την Ανακύκλωση, τη Θάλασσα, το Κλίμα, τους Σχολικούς Κήπους): Αυτές μπορούν μαθητές κι εκπαιδευτικοί να τις αξιοποιήσουν μόνοι τους στην τάξη ή στο σπίτι. Σε διάφορα σημεία τους υπάρχουν ερωτήσεις και κουίζ, που μπορούν να συμπληρώνουν και να βλέπουν αμέσως τις σωστές απαντήσεις.
· Διαδικτυακά παιχνίδια εμπέδωσης (για το Κλίμα, την Ανακύκλωση, το Νερό): Αυτά έχουν τη μορφή ηλεκτρονικού παιχνιδιού που έχει μια διαδρομή, στη διάρκεια της οποίας ο/η μαθητής/τρια απαντάει σε διάφορα κουίζ, αντιστοιχίσεις κλπ, για να καταφέρει να φτάσει στο τέρμα, μαθαίνοντας κάποιες βασικές έννοιες για τα θέματα του κλίματος, της ανακύκλωσης, του νερού.
· Διαδικτυακά μαθήματα (για το Κλίμα και την Ανακύκλωση): Ο/η μαθητής/τρια μπορεί να τα αξιοποιήσει όποτε θέλει από τα ιστολόγια του ΚΠΕ Βάμου, μαθαίνοντας πληροφορίες, βλέποντας εικόνες, μικρά βίντεο και τραγούδια, κάνοντας διάφορα κουίζ κι άλλες δραστηριότητες εμπέδωσης, βλέποντας αμέσως εάν έχει δώσει τις σωστές απαντήσεις.
· Εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας (για την Παλιά Πόλη των Χανίων και για τα Απειλούμενα Θαλάσσια Είδη της Μεσογείου): Στην περίπτωση αυτή ο/η μαθητής/τρια μπαίνει σε ένα εικονικό ψηφιακό μουσείο, στους τοίχους του οποίου υπάρχουν εικόνες (ή και βίντεο) της Παλιάς Πόλης των Χανίων ή Απειλούμενων Θαλάσσιων Ειδών. Πατώντας ή κάνοντας κλικ πάνω σε μια εικόνα, μαθαίνει περισσότερα γι’ αυτό που δείχνει η εικόνα, ενώ μπορεί να ακούσει και ήχους (φωνές) θαλάσσιων ειδών της Μεσογείου.
Τα παραπάνω είναι τμήμα μόνο του εκπαιδευτικού υλικού που έχει δημιουργήσει το ΚΠΕ Βάμου και διαθέτει για χρήση από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Το εκπαιδευτικό υλικό Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης του ΚΠΕ Βάμου εμπλουτίζεται σχεδόν καθημερινά αξιοποιώντας καινούρια διαδικτυακά εργαλεία.
Σίγουρα όλα αυτά δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσουν τη δια ζώσης εκπαίδευση, την άμεση επαφή με τα παιδιά, την εργασία των παιδιών σε ομάδες και, κυρίως, την υπαίθρια εκπαίδευση, την άμεση επαφή των παιδιών με τη φύση. Αυτή η τελευταία, η υπαίθρια εκπαίδευση, είναι που πρέπει να αξιοποιηθεί όσο περισσότερο γίνεται, καθώς η επαφή με τη φύση έλειπε ήδη (και προ πανδημίας) για τα παιδιά και πρέπει να αντιμετωπίσουμε ζητήματα εξάρτησης από τις οθόνες και το διαδίκτυο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου