Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2023

Συμμετοχή σε Σεμινάριο Erasmus + στο Ελσίνκι της Φινλανδίας

Στα πλαίσια του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 “Εκπαίδευση για το Κλίμα, το Περιβάλλον και την Αειφορία” με αρ. σύμβασης 2022-1-EL01-KA122-ADU-000071143, η Κωνσταντίνα Παπαδογιαννάκη, Αναπληρώτρια Υπεύθυνη του ΚΕΠΕΑ (ΚΠΕ) Βάμου, παρακολούθησε 6ήμερο δομημένο κύκλο μαθημάτων με τίτλο Environmental Education in Finland: the Eco-social Approach” του φορέα Europass -Teacher Academyαπό τις 25/09 έως τις 30/09 στο Ελσίνκι της Φινλανδίας.


Ο οργανισμός Europass -Teacher Academy (δίκτυο δραστηριοτήτων και ακαδημιών εκπαίδευσης εκπαιδευτικών) είναι ένα μη κερδοσκοπικό ίδρυμα, που προωθεί εκπαιδευτικές δραστηριότητες στον τομέα της εκπαίδευσης εκπαιδευτικών. Το ίδρυμα εδρεύει από το 1992 στην Φλωρεντία  και αντιπροσωπεύει ένα εκτεταμένο δίκτυο διοργανωτών μαθημάτων, εκπαιδευτών και συναφών ινστιτούτων με 30 ακαδημίες σε όλη την Ευρώπη με περισσότερα από 300 μαθήματα για περισσότερους από 20.000 εκπαιδευτικούς/συμμετέχοντες, 5.000 συνεργαζόμενα σχολεία κάθε χρόνο και 100.000  μέλη της κοινότητας μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ενημερωτικών δελτίων.

   Μέση βαθμολογία 4,8/5 στις επαληθευμένες κριτικές μαθημάτων τους.

 


Το πρόγραμμα του Σεμιναρίου ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον και τα μαθήματα διεξήχθηκαν σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους/ πεδία:

 

Ημέρα 1 - Εισαγωγή στο Σεμινάριο και στην Φινλανδική οικο - κοινωνική προσέγγιση. Εισαγωγή στο Σεμινάριο, το σχολείο και τις εξωτερικές δραστηριότητες της εβδομάδας. Δραστηριότητες γνωριμίας.

Παρουσίαση των σχολείων των συμμετεχόντων.

Μια εισαγωγή στη Φινλανδική Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.

Ημέρα 2 - Πώς να υποστηρίζουμε τη σχέση των μαθητών με τη φύση. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο δάσος.

Σύντομη θεωρητική εισαγωγή στις διαφορετικές διαστάσεις της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και στη σχέση των μαθητών με τη φύση.

Ημέρα 3 - Ο μαθητής ως καταναλωτής

Σύντομη εισαγωγή στην αειφόρο ανάπτυξη και στη συμπεριφορά υπεύθυνου καταναλωτή. Εργαστήριο για την υπεύθυνη κατανάλωση.

Ημέρα 4 - Ο μαθητής ως ένας ενεργός συμμετέχων εκπαιδευόμενος.

Σύντομη εισαγωγή στη θεωρία του Πάουλο Φρέιρε και στην οικο - κοινωνική εκπαίδευση.

Ένας οικο-κοινωνικός περίπατος στην πόλη.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στη διάσημη βιβλιοθήκη Oodi.

Ημέρα 5 - Σχεδιασμός για εφαρμογή

Σχεδίασε τον οδικό σου χάρτη για την εισαγωγή νέων παιδαγωγικών μεθόδων στο σχολείο σου. Παρουσιάσεις

Σύνοψη του Σεμιναρίου

Ημέρα 6 - Κλείσιμο του Σεμιναρίου και πολιτιστικές δραστηριότητες.

Αξιολόγηση του Σεμιναρίου: Σύνοψη των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν, ανατροφοδότηση, τελική συζήτηση αναστοχασμού.



 Στον κύκλο μαθημάτων συμμετείχαν εκπαιδευτικοί  από Ελλάδα, Πορτογαλία, Γερμανία, Ισπανία και Γαλλία. 

Η κατάρτιση έγινε στην Αγγλική γλώσσα.

 

 Οι συμμετέχοντες πήραν μέρος σε λεπτομερείς ιστορικές ξεναγήσεις σε σημαντικά μνημεία της πόλης του Ελσίνκι, και στο νησί Mustikkamaa, όπου έγιναν πολλές υπαίθριες δραστηριότητες.

 


Το Σεμινάριο βοήθησε τους συμμετέχοντες να:

-Ανακαλύψουν τη Φινλανδική προσέγγιση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.

-Κάνουν τους μαθητές να προβληματίζονται για την επίπτωση των πράξεών τους στην περιβαλλοντική αειφορία.

-Σχεδιάζουν και χρησιμοποιούν μαθησιακά περιβάλλοντα που υποστηρίζουν την περιέργεια και τη μάθηση.

-Εκμεταλλεύονται συνεργατικές μεθόδους για να διδάξουν Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.

-Υποστηρίζουν την ελπίδα και την ιδιότητα του ενεργού πολίτη στους μαθητές, ενώ διδάσκουν Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.

-Εφαρμόζουν νέες μεθόδους στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο σχολείο τους.

-Βελτιώσουν τις εργασιακές και οργανωτικές μεθόδους τους χάρη στις δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος που διεξήγαγαν σε όλη τη διάρκεια του Σεμιναρίου.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου