Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021

Συμμετοχή του ΚΠΕ Βάμου σε Σεμινάριο Erasmus+ στη Σουηδία




Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου υλοποιεί το πρόγραμμα Erasmus+KA1 "Φύση και πολιτισμός ως εργαλεία για τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση" (αρ. έγκρισης από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών 2019-1-EL01-KA104-062085),

Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα κύμα ξενοφοβίας και ρατσισμού, που διογκώνεται με την αναγκαστική μετακίνηση πάρα πολλών ανθρώπων είτε προσφύγων είτε μεταναστών εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής και των πολεμικών συγκρούσεων. Προκύπτει έτσι η ανάγκη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης για την ειρηνική συνύπαρξη διαφορετικών ανθρώπων και η

προστασία της φύσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς μπορούν να αποτελέσουν σημαντικά εργαλεία σε αυτή την προσπάθεια. Μνημεία της φύσης και του πολιτισμού αποτελούν μια κοινή για όλη την ανθρωπότητα κληρονομιά, αναγκαία για την επιβίωσή μας τόσο τη φυσική όσο και

την πολιτιστική. Η ποικιλότητα της φύσης και του πολιτισμού μπορούν να γίνουν εργαλεία αλληλοσεβασμού και κατανόησης των διαφορετικών ανθρώπων που καλούνται να συνυπάρξουν στις νέες συνθήκες μετά τους πολέμους και τις φυσικές καταστροφές.

Με το πρόγραμμα αυτό το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης παίρνει ιδέες και εργαλεία για να αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα στην ύπαιθρο ή σε κλειστό χώρο με τη χρήση της φύσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς ως εργαλείων για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση.

Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού, η Κωνσταντίνα Παπαδογιαννάκη, αναπληρώτρια υπεύθυνη του ΚΠΕ Βάμου συμμετείχε σε πολυήμερο Σεμινάριο (Δομημένο Κύκλο Μαθημάτων) με θέμα «Νature as a fantastic classroom” στο Brokind της Σουηδίας την περίοδο 15 – 21/08/2021

Διοργανωτής του Σεμιναρίου ήταν o OUTDOORED.ED, διεθνώς αναγνωρισμένος οργανισμός, με έδρα την Τσεχία. Ο φορέας αυτός είναι εξειδικευμένος στη Υπαίθρια & Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και δραστηριοποιείται  τα τελευταία 20 χρόνια παρέχοντας πολυήμερα Σεμινάρια για Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων στην Τσεχία, Σουηδία και Πορτογαλία. Διαθέτει επίσης Σεμινάρια για την Διοίκηση Σχολικής Μονάδας για Διευθυντές και Προϊσταμένους.

Στο Σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από 8 χώρες της Ευρώπης ( Ελλάδα - Κύπρος –Ισπανία –Τσεχία –Ιταλία –Σλοβενία –Σλοβακία –Κροατία)

 Στη διάρκεια του Σεμιναρίου, σε ένα σημείο της Σουηδίας με εκπληκτικό φυσικό κάλλος δίπλα σε λίμνες, ασχοληθήκαμε θεωρητικά και πρακτικά-βιωματικά με την Υπαίθρια & Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Η υπαίθρια μάθηση φέρνει μαζί τα οφέλη της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης-η πιο ουσιαστική μάθηση συμβαίνει μέσω πραγματικών ή πρακτικών δραστηριοτήτων.

Η υπαίθρια μάθηση αντιμετωπίζει την κοινωνική κινητικότητα, δίνοντας στα παιδιά νέες και συναρπαστικές εμπειρίες που τους εμπνέουν να αξιοποιήσουν τις πραγματικές τους δυνατότητες. Οι υπαίθριες δραστηριότητες είναι χρήσιμες για την εκπαίδευση προσφύγων παιδιών, παιδιών με μειονεκτική θέση και διαπολιτισμικές αίθουσες διδασκαλίας.

Είναι γνωστό ότι η μάθηση εκτός τάξης συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της προσωπικής, κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών. Η υπαίθρια μάθηση είναι τομέας διεπιστημονικής εκπαίδευσης, το εξωτερικό περιβάλλον είναι υπέροχο όχι μόνο για το μάθημα της Φυσικής ή Βιολογίας αλλά και των Μαθηματικών, Τέχνης, Ιστορίας, Γλώσσας ή και δεύτερης γλώσσας – οτιδήποτε!

Η εκπαίδευση περιλάμβανε μεθόδους μάθησης που βασίζονται στην εμπειρία και αισθητηριακή επίγνωση. Συμμετείχαμε ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες που κυρίως υλοποιούνταν στη φύση και επισκεφτήκαμε σχολείο της περιοχής όπου ενημερωθήκαμε για τον τρόπο λειτουργίας του.

  Σ.Σ. Ένα καταπληκτικό σεμινάριο με ικανότατους επιμορφωτές, το οποίο προσφέρει ουσιαστική θεωρητική και πρακτική κατάρτιση στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου