Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου οργανώνει διαδικτυακή δράση την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020 από τις 12 το μεσημέρι έως τις 1. Η δράση θα περιλαμβάνει ανάρτηση στο διαδίκτυο στα ιστολόγια του ΚΠΕ Βάμου υλικού όπως ζωγραφική, βίντεο, κειμένων, κατασκευών από μαθητές κι εκπαιδευτικούς με μηνύματα για την προστασία του πλανήτη και για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
Σκοπός της δράσης αυτής η ευαισθητοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και γενικότερα των πολιτών για την Κλιματική Κρίση. Στόχοι είναι η ανάδειξη της ανθρώπινης συμβολής στην Κλιματική Κρίση, η αναζήτηση δράσεων αντιμετώπισης της Κλιματικής Κρίσης, η διαμόρφωση στάσεων και αξιών προστασίας της φύσης, η προώθηση της συνεργασίας και της εργασίας σε ομάδες, η καλλιέργεια της δημιουργικής και κριτικής σκέψης, η ενεργοποίηση μαθητών κι εκπαιδευτικών σε μια παγκόσμια κινητοποίηση για την προστασία του Κλίματος.
Εκπαιδευτικοί και μαθητές μπορούν να πάρουν μέρος στην Παγκόσμια Ημέρα Δράσης με εκπαιδευτικές δράσεις που θα οργανώσουν στα σχολεία τους την ημέρα αυτή.
Η Παγκόσμια Ημέρα Δράσης για την Κλιματική Κρίση την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020 έρχεται ως συνέχεια των μαθητικών και νεανικών κινητοποιήσεων για την ανάγκη να ληφθούν μέτρα για την Κλιματική Κρίση, κινητοποιήσεις που ξεκίνησαν από μια 16χρονη μαθήτρια στη Σουηδία, τη Greta Thunberg, κι οδήγησαν εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές, νέους κι ευαίσθητους πολίτες να δράσουν για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης και για να ληφθούν τα μέτρα που είναι αναγκαία για να περιοριστεί η άνοδος της θερμοκρασίας και τα ακραία καιρικά φαινόμενα όπως οι τυφώνες, οι καταρρακτώδεις βροχές και πλημμύρες, που όλα σχετίζονται με την Κλιματική Κρίση και την ανθρώπινη συμβολή σε αυτήν.
Είναι μια ευκαιρία να συζητήσουμε στο σχολείο για τα ακραία καιρικά φαινόμενα των ημερών μας, την υπερθέρμανση του πλανήτη και τους καύσωνες, τη σύνδεσή τους με την Κλιματική Κρίση και την ανθρώπινη συμβολή σε αυτήν. Μια ευκαιρία να αναζητήσουμε και να συζητήσουμε λύσεις για το πρόβλημα.
Για να πάρουμε ιδέες, μπορούμε να δούμε σχετικά βιντεάκια (π.χ εδώ), τις σχετικές αφίσες του ΟΗΕ που έχει μεταφράσει το ΚΠΕ Βάμου ή κάποιες από τις παρουσιάσεις της Ημερίδας που οργάνωσε το ΚΠΕ Βάμου για την Κλιματική Κρίση, ή να παρακολουθήσουμε το διαδικτυακό μάθημα του ΚΠΕ Βάμου για την Κλιματική Κρίση.
Επίσης μπορούμε ακόμη:
• Α. Να γράψουμε μια επιστολή
• Β. Να φτιάξουμε ένα φυλλάδιο
• Γ. Να δημιουργήσουμε ένα μικρό βίντεο
• Δ. Να αξιοποιήσουμε τραγούδια
• Ε. Να φτιάξουμε μια κονκάρδα
• ΣΤ. Να υιοθετήσουμε ένα χώρο πρασίνου, έναν ελεύθερο χώρο ή μια παραλία στην περιοχή μας.
Οι δράσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν σε χώρο που θα επιλέξει ο κάθε συμμετέχοντας (σχολείο ή άλλος χώρος) με όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης από την πανδημία. Το ΚΠΕ Βάμου θα στηρίξει με ιδέες, προτάσεις και άλλους τρόπους τις δράσεις των ομάδων που θα μας κοινοποιηθούν, δημοσιοποιώντας παράλληλα τις δράσεις αυτές για να αποτελέσουν παράδειγμα και να υπάρξουν πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα και διάχυση των ιδεών. Για το λόγο αυτό οι συμμετέχοντες είναι σημαντικό, με την ολοκλήρωση της δράσης, ει δυνατόν την ίδια ημέρα (Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020), να μας στείλουν 1-2 φωτογραφίες από τη δράση τους ή το βίντεο που δημιούργησαν (εάν υπάρχουν παιδιά στη δράση δε θα πρέπει να διακρίνονται τα πρόσωπα) και, σύντομη περιγραφή. Οι φωτογραφίες. τα βίντεο και οι περιγραφές των δράσεων αυτών θα αναρτηθούν και στο ιστολόγιο που έφτιαξε το ΚΠΕ Βάμου για την Κλιματική Κρίση (https://climatecreteschools.blogspot.com/).
Αναγκαίο είναι επίσης να μας σταλούν με e-mail καταστάσεις συμμετεχόντων μαθητών κι εκπαιδευτικών με σφραγίδα και υπογραφή του/της διευθυντή/τριας του σχολείου.
Α. ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ
Μια δραστηριότητα δημιουργικής γραφής που θα μπορούσαμε να κάνουμε στο σχολείο είναι η συγγραφή μιας Επιστολής για την Κλιματική Κρίση.
Το σημαντικό είναι μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές να μάθουν να ενεργούν ως αυριανοί ενεργοί πολίτες, εκφράζοντας ελεύθερα τη γνώμη τους με τη χρήση επιχειρημάτων και αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη και το διάλογο ως μέθοδο επίλυσης των προβλημάτων, παράλληλα με την ευαισθητοποίησή τους για το περιβάλλον και τη διαμόρφωση στάσεων και αξιών προστασίας του περιβάλλοντος.
Η Επιστολή αυτή μπορεί να απευθύνεται:
• στο Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο της περιοχής του σχολείου
• στον Περιφερειάρχη και το Περιφερειακό Συμβούλιο
• στη Κυβέρνηση
• στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Μια απλή δομή της Επιστολής που θα φτιάξουμε μπορεί να είναι η ακόλουθη:
Προς
(Σε ποιον απευθύνεται η επιστολή)
1η παράγραφος: Συστηνόμαστε. Ποιοι είναι αυτοί που γράφουν την επιστολή.
2η παράγραφος: Για ποιο λόγο γράφουμε την επιστολή; (θέμα)
3η παράγραφος: Ποιο είναι το πρόβλημα και οι συνέπειές του για τους ανθρώπους, τη φύση και την οικονομία;
4η παράγραφος: Ποιες είναι οι λύσεις που προτείνουμε;
5η παράγραφος: Τι πιστεύουμε ότι μπορεί να κάνει αυτός στον οποίο απευθύνεται η επιστολή;
6η παράγραφος: Κλείνουμε συνοψίζοντας με σύντομο τρόπο την πρότασή μας.
Αυτή είναι μια ενδεικτική δομή ενός κειμένου. Εννοείται ότι μπορούμε να την κάνουμε πιο περίπλοκη, προσθέτοντας στοιχεία, αριθμούς, λόγια που είπαν σημαντικοί άνθρωποι και ειδικοί σχετικά με το θέμα κλπ. Την επιστολή μας τη στέλνουμε ή / και τη δημοσιοποιούμε, εάν θέλουμε.
Β. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΥΛΛΑΔΙΟΥ
Μια δημιουργική δραστηριότητα που θα μπορούσαμε να κάνουμε στο σχολείο είναι η δημιουργία ενός σύντομου κειμένου που μπορεί να πάρει τη μορφή φυλλαδίου.
Το σημαντικό είναι μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές να μάθουν να ενεργούν ως αυριανοί ενεργοί πολίτες, εκφράζοντας ελεύθερα τη γνώμη τους με τη χρήση επιχειρημάτων και αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη και το διάλογο ως μέθοδο επίλυσης των προβλημάτων, παράλληλα με την ευαισθητοποίησή τους για το περιβάλλον και τη διαμόρφωση στάσεων και αξιών προστασίας του. Στους παιδαγωγικούς στόχους αυτής της δραστηριότητας συμπεριλαμβάνονται: Να μάθουν οι μαθητές για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, να συζητήσουν για την ανθρώπινη συμβολή στην Κλιματική Κρίση, να γνωρίσουν τις επιπτώσεις της στον άνθρωπο, τη φύση και την οικονομία, να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις αντιμετώπισης των επιπτώσεων της, να δράσουν για την προστασία της φύσης και των ανθρώπων που πλήττονται περισσότερο.
Το φυλλάδιο αυτό μπορεί να απευθύνεται:
• στους συμμαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς ή την τοπική κοινότητα.
• στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Μια απλή δομή του κειμένου - φυλλαδίου:
Α. ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ
Μια δραστηριότητα δημιουργικής γραφής που θα μπορούσαμε να κάνουμε στο σχολείο είναι η συγγραφή μιας Επιστολής για την Κλιματική Κρίση.
Το σημαντικό είναι μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές να μάθουν να ενεργούν ως αυριανοί ενεργοί πολίτες, εκφράζοντας ελεύθερα τη γνώμη τους με τη χρήση επιχειρημάτων και αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη και το διάλογο ως μέθοδο επίλυσης των προβλημάτων, παράλληλα με την ευαισθητοποίησή τους για το περιβάλλον και τη διαμόρφωση στάσεων και αξιών προστασίας του περιβάλλοντος.
Η Επιστολή αυτή μπορεί να απευθύνεται:
• στο Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο της περιοχής του σχολείου
• στον Περιφερειάρχη και το Περιφερειακό Συμβούλιο
• στη Κυβέρνηση
• στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Μια απλή δομή της Επιστολής που θα φτιάξουμε μπορεί να είναι η ακόλουθη:
Προς
(Σε ποιον απευθύνεται η επιστολή)
1η παράγραφος: Συστηνόμαστε. Ποιοι είναι αυτοί που γράφουν την επιστολή.
2η παράγραφος: Για ποιο λόγο γράφουμε την επιστολή; (θέμα)
3η παράγραφος: Ποιο είναι το πρόβλημα και οι συνέπειές του για τους ανθρώπους, τη φύση και την οικονομία;
4η παράγραφος: Ποιες είναι οι λύσεις που προτείνουμε;
5η παράγραφος: Τι πιστεύουμε ότι μπορεί να κάνει αυτός στον οποίο απευθύνεται η επιστολή;
6η παράγραφος: Κλείνουμε συνοψίζοντας με σύντομο τρόπο την πρότασή μας.
Αυτή είναι μια ενδεικτική δομή ενός κειμένου. Εννοείται ότι μπορούμε να την κάνουμε πιο περίπλοκη, προσθέτοντας στοιχεία, αριθμούς, λόγια που είπαν σημαντικοί άνθρωποι και ειδικοί σχετικά με το θέμα κλπ. Την επιστολή μας τη στέλνουμε ή / και τη δημοσιοποιούμε, εάν θέλουμε.
Β. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΥΛΛΑΔΙΟΥ
Μια δημιουργική δραστηριότητα που θα μπορούσαμε να κάνουμε στο σχολείο είναι η δημιουργία ενός σύντομου κειμένου που μπορεί να πάρει τη μορφή φυλλαδίου.
Το σημαντικό είναι μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές να μάθουν να ενεργούν ως αυριανοί ενεργοί πολίτες, εκφράζοντας ελεύθερα τη γνώμη τους με τη χρήση επιχειρημάτων και αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη και το διάλογο ως μέθοδο επίλυσης των προβλημάτων, παράλληλα με την ευαισθητοποίησή τους για το περιβάλλον και τη διαμόρφωση στάσεων και αξιών προστασίας του. Στους παιδαγωγικούς στόχους αυτής της δραστηριότητας συμπεριλαμβάνονται: Να μάθουν οι μαθητές για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, να συζητήσουν για την ανθρώπινη συμβολή στην Κλιματική Κρίση, να γνωρίσουν τις επιπτώσεις της στον άνθρωπο, τη φύση και την οικονομία, να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις αντιμετώπισης των επιπτώσεων της, να δράσουν για την προστασία της φύσης και των ανθρώπων που πλήττονται περισσότερο.
Το φυλλάδιο αυτό μπορεί να απευθύνεται:
• στους συμμαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς ή την τοπική κοινότητα.
• στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Μια απλή δομή του κειμένου - φυλλαδίου:
(παράδειγμα, το φαινόμενο του θερμοκηπίου)
1η παράγραφος/ Ενότητα: Εξηγούμε το φαινόμενο του θερμοκηπίου
2η παράγραφος / Ενότητα: Ποια είναι η ανθρώπινη συμβολή στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγή
3η παράγραφος / Ενότητα: Ποιο είναι το πρόβλημα και οι συνέπειές του για τους ανθρώπους, τη φύση και την οικονομία; (Μπορεί να γίνει και τρεις επιμέρους υπο-ενότητες: μία για επιπτώσεις στους ανθρώπους, μία για επιπτώσεις στη φύση και μία για επιπτώσεις στην οικονομία)
4η παράγραφος / Ενότητα: Ποιες είναι οι λύσεις που προτείνουμε;
5η παράγραφος / Ενότητα: Τι μπορεί να κάνει ο κάθε πολίτης, ο Δήμος, η Περιφέρεια, η κυβέρνηση; (Μπορεί να γίνει τέσσερις επιμέρους υπο-ενότητες, μία για την κυβέρνηση, μία για την Περιφέρεια, μία για το Δήμο, μία για τον κάθε πολίτη).
6η παράγραφος /Ενότητα: Κλείνουμε συνοψίζοντας με σύντομο τρόπο την πρότασή μας.
Μία επιπλέον Ενότητα/παράγραφος είναι η παρουσίαση του συντάκτη/ών του κειμένου (με πολύ σύντομο τρόπο, ποιος ή ποιοι έφτιαξαν αυτό το κείμενο.
Αυτή είναι μια ενδεικτική δομή ενός κειμένου. Εννοείται ότι μπορούμε να την κάνουμε πιο περίπλοκη, προσθέτοντας στοιχεία, αριθμούς, λόγια που είπαν σημαντικοί άνθρωποι και ειδικοί σχετικά με το θέμα κλπ.
Ένα φυλλάδιο εννοείται ότι είναι καλό να έχει εικόνες κι εδώ δεν υπάρχει καλύτερος εικονογράφος από τους μαθητές της τάξης μας. Η δική τους εικονογράφηση είναι μοναδική και μπορεί να συνδυαστεί με τα κείμενα, αξιοποιώντας τις ιδιαίτερες ικανότητες των μαθητών μας, προσφέροντάς τους ικανοποίηση κι αυτοεκτίμηση και συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός ελκυστικού φυλλαδίου, είτε χειρόγραφου είτε με τη χρήση κάποιων ψηφιακών εργαλείων και υπολογιστών. Εργαλεία που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για τη δημιουργία ενός φυλλαδίου είναι προγράμματα όπως το PUBLISHER ή WORD, που υπάρχουν στους περισσότερους υπολογιστές.
1η παράγραφος/ Ενότητα: Εξηγούμε το φαινόμενο του θερμοκηπίου
2η παράγραφος / Ενότητα: Ποια είναι η ανθρώπινη συμβολή στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγή
3η παράγραφος / Ενότητα: Ποιο είναι το πρόβλημα και οι συνέπειές του για τους ανθρώπους, τη φύση και την οικονομία; (Μπορεί να γίνει και τρεις επιμέρους υπο-ενότητες: μία για επιπτώσεις στους ανθρώπους, μία για επιπτώσεις στη φύση και μία για επιπτώσεις στην οικονομία)
4η παράγραφος / Ενότητα: Ποιες είναι οι λύσεις που προτείνουμε;
5η παράγραφος / Ενότητα: Τι μπορεί να κάνει ο κάθε πολίτης, ο Δήμος, η Περιφέρεια, η κυβέρνηση; (Μπορεί να γίνει τέσσερις επιμέρους υπο-ενότητες, μία για την κυβέρνηση, μία για την Περιφέρεια, μία για το Δήμο, μία για τον κάθε πολίτη).
6η παράγραφος /Ενότητα: Κλείνουμε συνοψίζοντας με σύντομο τρόπο την πρότασή μας.
Μία επιπλέον Ενότητα/παράγραφος είναι η παρουσίαση του συντάκτη/ών του κειμένου (με πολύ σύντομο τρόπο, ποιος ή ποιοι έφτιαξαν αυτό το κείμενο.
Αυτή είναι μια ενδεικτική δομή ενός κειμένου. Εννοείται ότι μπορούμε να την κάνουμε πιο περίπλοκη, προσθέτοντας στοιχεία, αριθμούς, λόγια που είπαν σημαντικοί άνθρωποι και ειδικοί σχετικά με το θέμα κλπ.
Ένα φυλλάδιο εννοείται ότι είναι καλό να έχει εικόνες κι εδώ δεν υπάρχει καλύτερος εικονογράφος από τους μαθητές της τάξης μας. Η δική τους εικονογράφηση είναι μοναδική και μπορεί να συνδυαστεί με τα κείμενα, αξιοποιώντας τις ιδιαίτερες ικανότητες των μαθητών μας, προσφέροντάς τους ικανοποίηση κι αυτοεκτίμηση και συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός ελκυστικού φυλλαδίου, είτε χειρόγραφου είτε με τη χρήση κάποιων ψηφιακών εργαλείων και υπολογιστών. Εργαλεία που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για τη δημιουργία ενός φυλλαδίου είναι προγράμματα όπως το PUBLISHER ή WORD, που υπάρχουν στους περισσότερους υπολογιστές.
Γ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΒΙΝΤΕΟ
Το περιεχόμενο ενός βίντεο μπορεί να είναι ένα μήνυμα μαθητών ή /και εκπαιδευτικών για την Κλιματική Κρίση, με μαθητές κι εκπαιδευτικούς π.χ. να μιλάνε απευθείας στην κάμερα. Οι όποιες δηλώσεις πρέπει να είναι σύντομες και το τελικό βιντεάκι, να έχει διάρκεια 2-3 λεπτά.*
Το περιεχόμενο ενός βίντεο μπορεί να είναι ένα μήνυμα μαθητών ή /και εκπαιδευτικών για την Κλιματική Κρίση, με μαθητές κι εκπαιδευτικούς π.χ. να μιλάνε απευθείας στην κάμερα. Οι όποιες δηλώσεις πρέπει να είναι σύντομες και το τελικό βιντεάκι, να έχει διάρκεια 2-3 λεπτά.*
Ένας άλλος τρόπος να φτιάξουμε βίντεο είναι να χρησιμοποιήσουμε φωτογραφίες, πίνακες ή ζωγραφιές κατά προτίμηση μαθητών (ειδάλλως θα πρέπει να είναι εικόνες ελεύθερες προς χρήση 'creative commons'). Τις εικόνες αυτές μπορούμε να τις βάλουμε σε μια σειρά με λεζάντες και μηνύματα δικά μας, χρησιμοποιώντας κάποια δωρεάν προγράμματα π.χ. powerpoint.
Στο βιντεάκι μας, μπορούμε να προσθέσουμε αφήγηση, να ακούγονται δηλαδή ηχογραφημένα τα δικά μας μηνύματα, ή /και μουσική επένδυση (στην περίπτωση αυτή όμως ισχύει ότι πρέπει να διαλέξουμε μουσική που διατίθεται ελεύθερα από το δημιουργό της ή από το πρόγραμμα δημιουργίας βίντεο που χρησιμοποιούμε).
Στο βιντεάκι μας, μπορούμε να προσθέσουμε αφήγηση, να ακούγονται δηλαδή ηχογραφημένα τα δικά μας μηνύματα, ή /και μουσική επένδυση (στην περίπτωση αυτή όμως ισχύει ότι πρέπει να διαλέξουμε μουσική που διατίθεται ελεύθερα από το δημιουργό της ή από το πρόγραμμα δημιουργίας βίντεο που χρησιμοποιούμε).
*Για να κινηματογραφήσουμε τα παιδιά θα πρέπει να υπάρχει έγγραφη συναίνεση των γονέων και να ακολουθηθούν όλες οι προβλεπόμενες τυπικές διαδικασίες εκ των προτέρων.
Δ. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ
Για τη δράση θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε τους στίχους από διάφορα τραγούδια που μπορούμε βρίσκουμε στις εκδόσεις του ΚΠΕ Βάμου με τίτλο «Μουσική και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» και «Ακούστε ένα τραγούδι», που υπάρχουν στο ιστολόγιο του ΚΠΕ Βάμου. Εναλλακτικά, μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας τραγούδια ή ακόμα και μαντινάδες.
Ε. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΟΝΚΑΡΔΑΣ
Για τη δράση θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε εικόνες/ ζωγραφιές μαθητών/τριών ή να χρησιμοποιήσουμε εικόνες από τον ιστότοπο http://www.350.org (όπου υπάρχει υλικό για αξιοποίηση).
ΣΤ. ΥΙΟΘΕΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΑΡΚΟ, ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΩΡΟ Ή ΜΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ
Αναλαμβάνουμε ως σχολική ομάδα τη φροντίδα ενός χώρου πρασίνου, ενός ελεύθερου χώρου ή μιας παραλίας. Το πράσινο προσφέρει οξυγόνο, σκιά και δροσιά το καλοκαίρι και συμβάλλει στην απορρόφηση του διοξειδίου του άνθρακα που είναι από τα κυριότερα αέρια του θερμοκηπίου.
Για τη δράση θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε τους στίχους από διάφορα τραγούδια που μπορούμε βρίσκουμε στις εκδόσεις του ΚΠΕ Βάμου με τίτλο «Μουσική και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» και «Ακούστε ένα τραγούδι», που υπάρχουν στο ιστολόγιο του ΚΠΕ Βάμου. Εναλλακτικά, μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας τραγούδια ή ακόμα και μαντινάδες.
Ε. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΟΝΚΑΡΔΑΣ
Για τη δράση θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε εικόνες/ ζωγραφιές μαθητών/τριών ή να χρησιμοποιήσουμε εικόνες από τον ιστότοπο http://www.350.org (όπου υπάρχει υλικό για αξιοποίηση).
ΣΤ. ΥΙΟΘΕΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΑΡΚΟ, ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΩΡΟ Ή ΜΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ
Αναλαμβάνουμε ως σχολική ομάδα τη φροντίδα ενός χώρου πρασίνου, ενός ελεύθερου χώρου ή μιας παραλίας. Το πράσινο προσφέρει οξυγόνο, σκιά και δροσιά το καλοκαίρι και συμβάλλει στην απορρόφηση του διοξειδίου του άνθρακα που είναι από τα κυριότερα αέρια του θερμοκηπίου.
Φροντίζουμε ώστε να πρασινίσει η αυλή του σχολείου ή η γειτονιά μας και παίρνουμε πρωτοβουλίες όπως π.χ. συμβολικοί καθαρισμοί παραλιών, πάρκων και χώρων πρασίνου.
Συμβάλλουμε έτσι στην προστασία του περιβάλλοντος και στην ευαισθητοποίηση των πολιτών. Το πιο σημαντικό σε περίπτωση που επιλεγεί η συγκεκριμένη δράση, είναι να έχει διάρκεια και η φροντίδα της επιλεγμένης περιοχής να έχει συνέχεια.
Οι ιδέες και το υλικό του ΚΠΕ θα εμπλουτίζεται συνεχώς μέχρι την Ημέρα Δράσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου